Brabant toont zich als een technologische voorloper, een regio waar baanbrekende technologieën worden bedacht en geproduceerd. "Brabant is Bright" is de internationale campagne van Brabant gericht op het promoten van de regio in het buitenland en ontworpen om bedrijven te helpen de levendige regio Brabant te verkennen en waardevolle inzichten op te doen.
De kern van deze samenwerking tussen de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) en Brabant Branding is het Brabant is Bright portal (BiB). Dit online platform is een schatkamer van baanbrekende Brabantse bedrijven, met een gevarieerd aanbod aan cases, data, infographics, whitepapers en rapporten die de unieke krachten van de regio benadrukken. BiB biedt onschatbare inzichten in de High-Tech Systems and Materials (HTSM)-sector in Brabant, evenals de unieke kenmerken van de agritech- en medtech-ketens.
Brabant is Bright Day
Naast een functie als informatieknooppunt, fungeert het portal ook als een toolkit voor partijen en bedrijven die zich in het buitenland inzetten voor de belangen van Brabant. De officiële lancering van de campagne vond plaats tijdens de Brabant is Bright Day in het provinciehuis in 's-Hertogenbosch. Dit evenement richtte zich specifiek op buitenlandse bedrijven gevestigd in Brabant en vierde tevens 40 jaar BOM. Met meer dan 200 deelnemers, waaronder vertegenwoordigers van buitenlandse bedrijven en belangrijke stakeholders zoals de provincie Noord-Brabant, gemeenten, campussen, kennis- en onderwijsinstellingen en tussenpersonen, werd de bijeenkomst geopend door Commissaris van de Koning Ina Adema.
Klik hier voor het nieuwsbericht op de website van BOM.